Біологія і екологія 2020-2021 в умовах дистанційного навчання з 15.10.20-15.11.20
завдання для груп 4/19,20/19
Підручник Біологія і екологія 10 клас
15.10.20.
Група 4/19
Підручник Біологія і екологія 10 клас
Урок 10 Основні поняття генетики.
Домашне завдання опрацювати §27відповисти на запитання.
Урок 11Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини та його реалізація.
Домашне завдання скласти конспект§27
16.10.20
Група 20/19
Підручник Біологія і екологія 10 клас
Урок 8 Ембріогенез людини. Взаємодіячастин зародка, що розвивається (явище ембріональної індукції). Домашне завдання прочитати порагрф 50.
Відповисти на запитання.
1. Які виділяють періоди онтогенезу?
2. Що таке бластула, морула та бластоциста?
3. Що таке гаструла і яка її будова?
4. Як утворюється внутрішній зародковий листок – мезодерма?
5. Що таке гістогенез та органогенез?
6. Що таке нейрула? Які події відбуваються під час її формування?
Роботу виконуйте у робочому зошиті. Відповіді надсилайте на електрону пошту викладача.
19.10.2020
Група 4/19 Підручник Біологія і екологія 10 клас
Урок 12 Закономірності спадковості
Домашне завдання опрацювати §28 скласти конспект.
21.10.20
Група 4/19 Підручник Біологія і екологія 10 клас
Урок 13 Гени структурні та регуляторні.
Домашне завдання.Скласти конспект§29,30
23.10.20
Група 20/19 Підручник Біологія і екологія 10 клас
Урок 9 Лабораторна робота 2. Вивчення етапів ембріогенезу.
Домашне завдання . На сторінке підручника 189-190 прочитати зміст роботи.
Визначити мету роботи.
За допомогою § 50 заповнити таблицю та зробити висновки.
Етапи ембріонального
розвитку.
Стадії |
Особливості
розвитку |
Зигота |
|
Дроблення |
|
Бластуляція |
|
Гаструляція |
|
Гістогенез та
органогенез |
|
Роботу виконувати у робочому зошиті, відповіді надсилати на електрону пошту викладача.
26.10.20.
Група 4/19
Підручник Біологія і екологія 10 клас
Урок 14 Гібридологічний аналіз: основні типи схрещувань та їхні наслідки.
Аналіз — вивчення об'єкта дослідження як сукупності елементів, що утворюють систему. У наукових дослідженнях він передбачає оцінювання поведінки об'єкта як системи з усіма чинниками, що впливають на його функціонування. Цей метод широко застосовується в економіці, психології, медицині, біохімії, математиці тощо і навіть у журналістиці. Що ж таке гібридологічний аналіз?
Домашне завдання скласти конспект з наступоної інформації.
Інформація до теми уроку №14.
ГІБРИДОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ — це дослідження характеру успадкування ознак за допомогою системи схрещувань. Для здійснення цього аналізу отримують гібриди і вивчають результати успадкування їхніх ознак у ряді поколінь. При цьому потрібно враховувати взаємодії генів між собою, вплив умов середовища, внутрішні механізми мінливості тощо. Гібридологічний аналіз разом із молекулярно-генетичним та хромосомним є основними видами генетичного аналізу.
Основні принципи проведення
гібридологічного аналізу сформулював ще Г. Мендель. Це: 1) добір матеріалу для
отримання гібридів (отримання особин з чистих ліній, виділення ознаки чи
декількох ознак для дослідження; 2) отримання гібридів (чітке дотримання умов
та правил схрещування); 3) індивідуальний аналіз гібридів (з обов'язковим
фіксуванням результатів для їхньої аналітичної обробки); 4) використання
математичної статистики, складання схем схрещування.
Класична схема гібридологічного аналізу
включає такі етапи, як виділення гомозиготних батьківських форм, отримання від
їхнього схрещування гібридів та схрещування цих гібридів першого покоління між
собою для отримання гібридів другого покоління.
Гібридологічний аналіз дає змогу
визначити: а) характер успадкування ознаки (виявити тип взаємодії генів і
встановити кількість генів, що беруть участь у прояві ознаки); б) розташування
генів, що досліджуються (у гомологічних чи негомологічних, у статевих чи
аутосомах); в) групи зчеплення й інформацію для побудови генетичних карт
хромосом та ін.
Отже, сутність гібридологічного аналізу
полягає в схрещуванні особин з наступним аналізом результатів.
СХРЕЩУВАННЯ (у генетиці) — природне чи
штучне поєднання генетичного матеріалу спадково різних клітин чи організмів з
різними генотипами. Нащадків, що виникли від схрещування двох батьківських
особин (позначають латинською літерою Р, від лат. parents — батьки), називають
дочірніми особинами, або гібридами (позначають латинською літерою F, від лат.
filia — дитина). У схемах схрещування на першому місці записують особину
жіночої статі, позначають її знаком (дзеркало Венери), чоловічу стать
позначають (щит і спис Марса). Схрещування між ними позначають знаком множення
(х).
Схрещування є обов'язковим елементом
усіх видів гібридологічного аналізу організмів із статевим розмноженням або
статевими процесами. У роздільностатевих організмів схрещування здійснюється за
участі спеціалізованих статевих клітин — гамет та з утворенням зиготи. У
прокаріотів й одноклітинних еукаріотів (наприклад, інфузорії) схрещуванння
здійснюється завдяки кон'югації, трансдукції й трансформації, за яких
відбуваються зміни спадкового матеріалу.
Розрізняють моно-, ди- й полігібридні,
прості й складні, зворотні й реципрокні, споріднені й неспоріднені схрещування
та ін.
Таблиця 4. ХАРАКТЕРИСТИКА ОКРЕМИХ ВИДІВ СХРЕЩУВАННЯ
А. Залежно від кількості пар проявів ознак, за якими різняться
батьківські форми |
|
Моногібридне |
Схрещування батьківських особин, які різняться за однією парою
альтернативних проявів ознак |
Дигібридне |
Схрещування батьківських особин, які різняться за двома парами
альтернативних проявів ознак |
Полігібридне |
Схрещування батьківських особин, які різняться за трьома і більше парами
альтернативних проявів ознак |
Б. Залежно від особливостей |
|
Зворотне |
Схрещування F1 з однією з батьківських форм |
Реципрокне |
Система двох схрещувань (прямого і зворотного), в одному з яких організми
з ознаками, що вивчаються, використовують як материнські, в іншому — як
батьківські: 1) АА х аа; 2) аа х АА |
Завдяки схрещуванням отримують потомство від батьків для визначення закономірностей успадкування ознак, розташування генів, що контролюють ці ознаки, взаємодії генів, ролі навколишнього середовища у формуванні ознак тощо.
Отже, схрещування є обов'язковим
елементом гібридологічного аналізу, що є, в свою чергу, основним методом
генетики.
Зворотне схрещування, або беккрос (від англ. backcrossing, від back — знову і cross — схрещувати) — схрещування гібрида першого покоління з однією з батьківських форм. У генетиці використовується для визначення генотипу особини (аналізуюче схрещування), у селекції є основою методу зворотних схрещувань для підсилення в гібридів прояву одного з батьків, подолання стерильності віддалених гібридів, закріплення гетерозису в наступних поколіннях тощо.
Аналізуюче схрещування — це схрещування
гібрида з невідомим генотипом (або АА, або Аа) з рецесивною гомозиготою,
генотип якої завжди (аа). У схемах схрещування особин із домінантною ознакою у
фенотипі й невідомим генотипом записують у вигляді так званого фенотипового
радикала A-. Таке позначення означає, що організм точно має один алель, що
визначає домінантний стан ознаки, а другий алель є невідомим. У разі
схрещування такої особини із рецесивною гомозиготою можливі два варіанти.
Схема аналізуючого схрещування
Отже, аналізуюче схрещування уможливлює визначення генотипу гібридів, типів гамет та їх співвідношення.Домашнє завдання практичну роботу опрацювати в робочому зошиті; оберить один з запропанованих варіантів; відповіді надсилайте на електрону пошту викладача.
1.Розмноження
- це
а)Процес
злиття чоловічої та жіночої гамет
б)збільшення
кількості особин через міграцію
в)збільшення
кількості організмів
г)відтворення
собі подібних
а)брунькування
б)злиття
гамет
в)партеногенез
г)спороутворення
а)дві
батьківські особини
б)потомство
генетично подібне
в)розвиток
нащадка з клітин тіла
г)потомство
генетично унікальне
а)гамети
б)зиготи
в)незаплідненого
яйця
г)однієї
клітини материнського організму
а)потомство
генетично подібне
б)новий
організм розвивається із сперматозоїда
в)новий
організм розвивається із незаплідненої яйцеклітини
г)новий
організм розвивається із соматичної клітини
а)партеногенез
б)множинний
поділ
в)роздільностатевість
г)злиття
соматичних клітин
Відповіді надсилайте на електрону пошту викладача.
З 30.11.20 у закладі освіти розпочато
змішане навчання.
04.12.20
група 20/19
Підручник "Біологія і екологія 11 клас" Соболь В.А.
Урок 15Адаптація як загальна властивість біологічних систем. Принцип єдності організмів та середовища мешкання.
Домашнє завдання скласти конспект§1.
11.12.20
Група 20/19
Урок 16 Загальні закономірності формування адаптацій. Поняття про преадаптацію та постадаптацію.
Домашнє завдання скласти конспект §2
18.12.20
Група 20/19
Урок 17Властивості адаптацій.
Домашнє завдання опрацювати §2
15.01.21
Група 20/19
Урок 18 Формування адаптацій на молекулярному та клітинному рівнях організації. Стратегії адаптацій організмів Онлайн -урок. Шановні здобувачі освіти 20/19, буду чикати зустрічи з вами 15.01.21 в 9-00 за посиланням https://meet.google.com/kbk-ihhd-efe
Домашнє завдання скласти конспект§3
21.01.21
Група 4/19
Підручник «Біологія і екологія 10 кл.»(рівень стандарту) Остапченко Л.І
Пояснення за посиланням .https://drive.google.com/file/d/1BUR7QsND5RWaDR66yOjt6Q6YMLeZYJpe/view?usp=sharing
Урок 19 Моногенне та полігенне успадкування ознак у людини. Позахромосомна (цитоплазматична) спадковість у людини.Онлайн -урок. Шановні здобувачі освіти 4/19, буду чикати зустрічи з вами 21.01.21 в 13-00 за посиланням https://meet.google.com/xip-yogu-amw
Домашнє завдання скласти конспект §37.
22.01.21
Група 20/19
Підручнік Біологія і екологія 11 кл.
Урок 19 Поняття про екологічно пластичні та екологічно непластичні види.
Домашнє завдання скласти конспект§4
28.01.21
Група 4/19
Підручник Біологія і екологія 10 кл.
Урок 20 Генетичний моніторинг в людських спільнотах.
Онлайн - урок за посиланням https://meet.google.com/bpz-yovy-yqa
Домашнє завдання скласти конспект §38
29.01.21
2. Що таке промотори та термінатори? Які їхні функції?
3. Які особливості організації хромосом еукаріотів?
4. Як організовано спадковий матеріал у клітинному ядрі?
5. Які функції РНК-полімераз?
6. Як відбувається термінація транскрипції в еукаріотів?
7. Які ви знаєте основні етапи дозрівання мРНК?
8. У чому полягає необхідність регуляції активності генів у клітині?
9. Що характеризує людину як об’єкт генетичних досліджень?
10. Які методи використовують для дослідження спадковості людини?
11. Що спільного та відмінного в завданнях генетики людини та медичної генетики?
12. З якою метою проводять картування хромосом?
13. Що таке біоінформатика? Які її завдання?
14. Чим характеризується геном людини?
15. Які особливості каріотипу людини?
16. Які методи застосовують для аналізу генома людини?
17. Які ознаки називають зчепленими зі статтю?
18. Чим відрізняється успадкування ознак, зчеплених з Х- та Y-хромосомою?
19. Які ознаки називають моногенними та полігенними?
20. Чим характеризуються якісні та кількісні ознаки? Наведіть приклади якісних і кількісних ознак людини.
21. Що таке генофонд популяції? Чим він визначається?
22. Сформулюйте закон Гарді – Вайнберга. За яких умов він виконується?
Обирайте 4 питання ,які вам більше подобається. За кожну правильну відповідь 3 бали.
Роботу виконуйте в робочому зошиті .Відповіді надсилати на електрону пошту викладача.
Домашнє завдання скласти конспект §31 сторінка 118,119 §32
Оберіть один з запропонованих варіантів; відповіді надсилайте на електронну пошту викладача.
15.04.21
Група 4/19 Урок 39 Онлайн -урок 9-00 за посиланням meet.google.com/ivo-dtby-bdr
Репродуктивне здоров’я. Сучасні можливості та перспективи репродуктивної медицини.
Домашнє завдання опрацювати §51.
Практична робота 1. Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування
Комментариев нет:
Отправить комментарий